Presentem el llibre «Refugi d’històries trencades»

Un projecte que va néixer l’any 2019, en una petita biblioteca de presons, com a resultat d’un concurs de microrelats escrit per interns dels centres penitenciaris de Catalunya.

En el llibre que a continuació us presentem, podeu trobar 16 relats escrits majoritàriament per persones privades de llibertat. Pots descarregar-te el llibre de manera totalment gratuïta, en català i castellà.

Des de la Fundació Esperanzah, hem establert una relació de cooperació amb el projecte, treballant en xarxa amb el centre penitenciari i les entitats socials. Un projecte conjunt que ens ha permès construir processos educatius destinats a la creació d’una ciutadania activa i compromesa.

Que persones de llocs, procedències, cultures i situacions vitals molt diferents ens unim entorn una idea, en aquest cas lluitar per l’erradicació de la violència de gènere, és realment el que ens diferencia i ens engrandeix com a espècie.

Com diu Victor Hugo: “La consciència és el primer pas per la justícia, creem doncs consciència”.

Recorda! Ja pots descarregar de forma gratuïta el llibre en format PDF, tant en català com en castellà.

Vols col·laborar?
Fes un donatiu!

Fent un donatiu mínim de 7 euros, la Fundació Esperanzah et dona l’opció d’adquirir, si ho vols i de manera gratuïta, el llibre Refugi d’històries trencades en format paper.

Dona suport a l’empoderament personal, econòmic, sociopolític i comunitari de les dones per aconseguir la transformació social. El 100% dels diners recaptats amb aquesta iniciativa aniran destinats a la Fundació Surt.

Què és la Fundació Surt?

La Fundació Surt és una entitat d’acció social que treballa per fer efectius els drets econòmics, socials i culturals de les dones i per erradicar les discriminacions per raó de sexe, amb la vista posada en assolir una societat amb equitat de gènere efectiva. Ho fa actuant des del teixit divers dels feminismes i en el marc de les empreses d’economia social. Treballen per la defensa dels drets de les dones i el compromís amb els valors d’equitat, inclusió, solidaritat i transformació social.

A partir d’ara mateix pots començar a col·laborar amb nosaltres i amb la Fundació Surt, i pots reservar el llibre físic si així ho desitges.

La violència masclista és una de les violacions dels drets humans més flagrants. En els últims 12 mesos, 243 milions de dones i nenes (d’edats entre 15 i 49 anys) de tot el món han patit violència sexual o física per part d’un company sentimental. Diverses fonts institucionals han fet referència a l’increment de la desigualtat de gènere i de la violència de gènere durant la pandèmia de la COVID-19.

Per tot això, ara més que mai es fa necessari que tot el teixit social uneixi esforços des dels seus respectius àmbits, ja sigui des de la prevenció, la protecció o la provisió de serveis.

botiga 8M solidari

Aquesta e-comerce ha estat desenvolupada amb el suport de: